Oktobris 2019  
P O T C P S Sv
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

 



 

 

KVALITATĪVS KOPĀ PAVADĪTAIS LAIKS



Laiks, ko mēs, pieaugušie, pavadām kopā ar saviem bērniem, ir ļoti nozīmīgs visā bērna attīstības posmā.

 

 

Mēs gribam, lai bērns ātrāk iemācās staigāt, darboties un runāt, taču bieži paši ar savu uzvedību traucējam. Necentieties bērna vietā darīt lietas, ko viņš jau prot, ļaujiet bērnam pašam tikt ar to galā! Pretējā gadījumā tas pastiprinās bērna slinkumu un nevēlēšanos pārvarēt grūtības. Turklāt, bērns to var saprast kā neuzticēšanos viņam un viņa spējām. Nav jāsteidzas izdarīt ātrāk par bērnu, pastiprinot savu pārākumu.

 

 

Zinot, ka bērns ir atdarinātājs, mums jārāda arī, kā spēlēties. To vislabāk izdarīt, rotaļājoties kopā ar bērnu, parādot savas emocijas un attieksmi.

 

 

Ļoti daudzas ikdienā sastopamas darbības mēs varam pavadīt ar runu. Tāpat par interesantu rotaļu var pārvērst jebkuru sadzīvisku lietu. Veicot vienkāršas pašapkalpošanās iemaņas, piemēram, pogu un auklu aiztaisīšanu pirms došanās pastaigā, uzaiciniet bērnu saskaitīt, cik pogas jāaiztaisa, vienlaicīgi pogājot un skaitot: viena poga, otra poga...

Ja bērns prot sasiet zābaciņiem auklas, pagaidiet, kamēr viņš to izdara pats. Ja jāsteidzas, sāciet ģērbties 10 minūtes ātrāk, tādējādi izvairoties bērnu steidzināt un lieki uztraukt. Pieļaujiet, ka auklas aizsietas pārāk vaļīgi, ļaujiet bērnam secināt, kāpēc tās atsējušās, un bez rāšanās atkal pagaidiet, līdz bērns tiks ar tām galā.

 

 

Izmantojiet katru sadzīves mirkli, jo īpaši organizēta nodarbība prasīs daudz vairāk uzmanības un jūsu pūļu. Kamēr virtuvē mazgājiet traukus, piedāvājiet bērnam aizvērt acis un ieklausieties klusumā tepat, aiz sienas, aiz loga. Droši dodiet bērnam papīru burzīšanai. Uzaiciniet to izlīdzināt ar pirkstiņiem, aprakstīt un saplēst sīkos gabaliņos.


 

Materiāla sagatavošanā izmantots avots: „Logopēdiskās spēles un vingrinājumi” (I.Zaķe).

Dizains: SIA "Dizainers", Izstrādātājs: Lauris Neimanis © LIP 2009